We are a leading financial services provider committed to making decisions easier and lives better for our customers and colleagues around the world. From our environmental initiatives to our community investments, we lead with values throughout our business. To help us stand out, we help you step up, because when colleagues are healthy, respected and meaningfully challenged, we all thrive. Discover how you can grow your career, make impact and drive real change with our Winning Team today.
Working Arrangement
Job Description
1 . Monitor and support agency recruitment, sell promotion gifts and other admin tasks
(Kiểm soát và Hỗ trợ công tác tuyển dụng đại lý, bán hàng khuyến mãi và các công việc hành chính văn phòng)
- Be the receptionist( Trực điện thoại tổng đài văn phòng)
- Handle logistics for MIT classes (Hỗ trợ công tác chuẩn bị các lớp MIT tại khu vực)
- Handle promotion gifts selling ) Bán hàng khuyến mãi và báo cáo bán hàng khuyến mãi
- Handle other admin tasks (Các công việc hành chính khác)
2. Monitor & perform premium collection and disbursement task ( Kiểm soát và thực hiện và việc thu phí bảo hiểm, chi tiền bảo hiểm)
- Collect premiums from clients, agents and collectors (Thu phí bảo hiểm từ khách hàng, thu phí viên và đại lý)
- Request, print and issue receipts to clients when collecting premiums accordingly (Yêu cầu, in và cấp phiếu thu tương ứng khi thu phí từ khách hàng)
- Disburse money to client according to respective DNRs (Chi trả các khoản thanh toán cho khách hàng)
- Check the sufficiency and validity of application forms submitted (Kiểm tra sự đầy đủ và hợp lệ hồ sơ Đơn yêu cầu BH)
3. Monitor & conduct agency support (Kiểm soát và hướng dẫn công việc hỗ trợ đội ngũ đại lý)
- Guide agents admin procedures (Giải đáp thắc mắc của đại lý liên quan đến quy định hành chính)
- Request and Print receipts for agents (In và phát phiếu thu cho đại lý)
- Do other agency admin tasks (Thực hiện các công việc hỗ trợ hành chính khác)
4. Monitor and receive calls from clients, handle outbound calls and welcome walk-in clients (Kiểm soát và thực hiện và việc trả lời điện thoại, tiếp khách hàng đến trực tiếp văn phòng)
- Reply clients’ inquiries about policy and admin procedures related to policy (Giải đáp thắc mắc của khách hàng về hợp đồng và quy định hành chính liên quan đến hợp đồng bảo hiểm)
- Guide clients to fulfill admin procedures according to clients’ requests (Hướng dẫn khách hàng thực hiện thủ tục hành chính khi khách hàng yêu cầu)
- Handle policy conservation (Tư vấn khách hàng duy trì hợp đồng)
- Receive complaints from clients and Coordinate with the staff in-charge of handling complaints to solve for clients (Tiếp nhận khiếu nại khách hàng và phối hợp với nhân viên/bộ phận liên quan giải quyết khiếu nại)
- Complaint handling (Thực hiện các công việc liên quan đến khiếu nại từ Khách hàng)
5. Handle outbound calls to clients (Kiểm soát và thực hiện các cuộc gọi chủ động đến khách hàng)
- Welcome calls (Chúc mừng hợp đồng mới cấp)
- Inform client of claim result (Thông báo kết quả bồi thường)
- Reassigned policies after 2 weeks (Hợp đồng đã phân công lại đại lý phục vụ sau 2 tuần)
- Random check call to client before issuing (policy Kiểm tra ngẫu nhiên HĐ trước khi cấp theo yêu cầu của bộ phận thẩm định)
- Randome check call to client buying RPUL & UL products (Kiểm tra ngẫu nhiên KH tham gia HĐBH liên kết đầu tư/ liên kết chung trước khi cấp)
- Policy suspense, unsuccessful bank-transfer… (Liên hệ KH theo danh sách từ POS)
- Quarterly mini-survey to clients as Customer Relationship Unit’s request (Thực hiện liên hệ KH theo danh sách hàng quý của bộ phận Quan hệ Khách hàng).
- Contact clients to ask clients’address in case mails are returned. (Liên hệ với khách hàng hỏi thăm thông tin địa chỉ gửi thư trong trường hợp thư bị trả lại)
6. Monitor and check client’s potential name scan on Bridger, input new policy and process change when client requests as requirements (Kiểm soát và thực hiện kiểm tra trùng tên, nhập hợp đồng mới và thay đổi thông tin hợp đồng bảo hiểm)
- Weekly scan customer name with Terrorist list on Bridger system & report weekly (Đối chiếu tên của những khách hàng với danh sách khủng bố hàng tuần)
- Input new policy information on system, scan & email application forms to NB team (Hỗ trợ nhập thông tin hợp đồng bảo hiểm mới, scan và email hồ sơ bảo hiểm cho bộ phận thẩm định)
- Process policy changes when client requests as requirements (Thực hiện thay đổi thông tin hợp đồng bảo hiểm theo yêu cầu của khách hàng)
7. Kiểm soát và thực hiện việc huấn luyện/hướng dẫn cho các nhân viên mới và buổi họp chia sẻ thủ tục hành chính với bộ phận kinh doanh (Monitor and conduct training refreshment for new staff and have administration presentations to agency force)
- Thực hiện huấn luyện cho các nhân viên mới (Conduct training for new staff)
- Thực hiện chương trình nâng cao nghiệp vụ cho các đồng nghiệp (Conduct refresh/advanced training for colleagues)
- Thực hiện buổi họp chia sẻ với bộ phận kinh doanh (Have presentations to agency channel)
8. Other tasks (Các công việc khác)
- Request and delivery issued invoice to Client when Client’s request (Yêu cầu và giao hóa đơn cho khách hàng khi có yêu cầu)
- Ensure client’s information is kept confidential at respective locations (Đảm bảo thông tin của khách hàng được bảo quản tuyệt mật tại các khu vực phụ trách)
- Ensure company policies/ regulatory/ requirements are followed at respective location (Tuân thủ các chính sách/ quy định của công ty)
- Support daily team tasks when necessary (Hỗ trợ thực hiện công việc của bộ phận khi cần)
- Back up for Colleagues (Hỗ trợ công việc khi đồng nghiệp nghỉ phép)
- Ensure to complete daily work exactly and timely (Đảm bảo hoàn tất công việc hàng ngày chính xác và kịp thời)
- Control expenses within budget and manage office property (Quản lý tài sản, cơ sở vật chất và chi tiêu của văn phòng)
Perform tasks when assigned by direct management (Thực hiện các công việc theo sự chỉ định của cấp quản lý trực tiếp)
About Manulife and John Hancock
Manulife Financial Corporation is a leading international financial services group that helps people make their decisions easier and lives better. With our global headquarters in Toronto, Canada, we operate as Manulife across our offices in Asia, Canada, and Europe, and primarily as John Hancock in the United States. We provide financial advice, insurance, and wealth and asset management solutions for individuals, groups and institutions. At the end of 2022, we had more than 40,000 employees, over 116,000 agents, and thousands of distribution partners, serving over 34 million customers. At the end of 2022, we had $1.3 trillion (US$1.0 trillion) in assets under management and administration, including total invested assets of $0.4 trillion (US $0.3 trillion), and segregated funds net assets of $0.3 trillion (US$0.3 trillion). We trade as ‘MFC’ on the Toronto, New York, and the Philippine stock exchanges, and under ‘945’ in Hong Kong.
Manulife is an Equal Opportunity Employer
At Manulife /John Hancock , we embrace our diversity. We strive to attract, develop and retain a workforce that is as diverse as the customers we serve and to foster an inclusive work environment that embraces the strength of cultures and individuals. We are committed to fair recruitment, retention, advancement and compensation, and we administer all of our practices and programs without discrimination on the basis of race, ancestry, place of origin, colour , ethnic origin, citizenship, religion or religious beliefs, creed, sex (including pregnancy and pregnancy-related conditions), sexual orientation, genetic characteristics, veteran status, gender identity, gender expression, age, marital status, family status, disability, or any other ground protected by applicable law.
It is our priority to remove barriers to provide equal access to employment. A Human Resources representative will work with applicants who request a reasonable accommodation during the application process . All information shared during the accommodation request process will be stored and used in a manner that is consistent with applicable laws and Manulife/John Hancock policies . To request a reasonable accommodation in the application process, contact recruitment@manulife.com .